behöver hjälp av xt-folk!

Fiffiga lösningar och allmänna tips här!
Skriv svar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Pimme
Ny medlem
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Inlägg av Pimme » tor 24 apr, 2008 12:52 pm

Hej.
Har problem med min Xt600k -91 och tänkte att det säkert finns många duktiga människor på Xt i det här forumet.

Problemet jag har haft med Xt:n (förutom att den känns ganska slö numera) har varit att den börjar hosta och spotta (precis som vid soppatorsk) när man kommer upp i hastigheter kring 80-90....ibland kan man klara sig upp till 110 innan det händer men aldrig vid motvind, då är det max 90 som gäller...
Har haft isär förgasaren och kollat utan att hitta nåt som verkar skumt, inget stopp nånstans eller liknande.
Har hört att det kan vara strul med CDI-boxen till Xt, nån som vet nåt om den?
Slutligen undrar jag om det inte är väldigt dålig komp i motorn eftersom kicken går att trycka ned med bara handen? skulle väl isf kunna förklara varför hojen känns seg överlag, känns inte som några 45 hästar längre. Kan det vara kolvringarna som behöver bytas?

Många frågor men jag hoppas att jag har kunnat givit en utförlig bild av vad som krånglar.
Oerhört tacksam för alla tips!

MVH
0 x

Xt600_crix
Administratör
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Inlägg av Xt600_crix » mån 18 maj, 2009 9:06 pm

hej!
ursäkta svar har dröjt så länge...
Hur har det gått?
Hojjen har automatisk decomp (iaf på min -85.a så borde vara så på din med) så därför kan du trycka ner kicken för hand.
Tyvärr så kan man oftas inte se bara genom att dela fuggen om man har skit i kanalerna. Min såg bra ut men efter en omgång i en ultraljudstvätt blev det en helt annan hoj.
0 x
/Christian

Moderator/admin XT600.se

kristoffer
Ny medlem

Inlägg av kristoffer » tis 26 maj, 2009 10:09 am

Hej finns det någon som är duktig på xt 600 årsmod 87 köpte en förra sommaren å under vintern som var så plockade jag ner den för att fräscha upp den lite men nu kommer jag inte ihåg riktigt hur allt satt.
0 x

Xt600_crix
Administratör

Inlägg av Xt600_crix » ons 27 maj, 2009 7:54 pm

är din en 43F ochså?
0 x
/Christian

Moderator/admin XT600.se

kristoffer
Ny medlem

Inlägg av kristoffer » fre 29 maj, 2009 12:28 am

Xt600_crix skrev:är din en 43F ochså?
är inte säker på vad det är för en modell jag har. Vet bara att det är en årsmodell 87 å att det är en Xt
0 x

Xt600_crix
Administratör

Inlägg av Xt600_crix » sön 31 maj, 2009 10:24 pm

Kollade upp du har antingen en 1VJ eller 2KF (står i regbeviset) kan tyvärr inte hjälpa dig med dem....
Leta upp en mekhandbok är nog det lättaste med lite sprängskisser osv.
eller kolla på:
http://www.yamaha-motor.com/sport/parts/home.aspx
gäller visserligen USA hojjar, men det skiljer inte speciellt mycket, borde räcka för att kunna få ihop grejjerna igen iaf.

lycka till!
0 x
/Christian

Moderator/admin XT600.se

Skriv svar